Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 23 februari 2010 15:20

 Ja men nu så äntligen har jag fått tummen ur och dragit i gång min blogg. Ärligt talat så har det skjutits upp väldigt medvetet för att hänga med i allt annat nytt som har fyllt mitt liv det senaste 2½ månaderna . Nu har jag nog landat tillräckligt stadigt för att bli ytterligare en av alla bloggare!


Som sagt, har blivit stockholmare! Vem hade trott det? Absolut inte jag! Men vad gör man inte när   ramlar in i en? Har haft två intensiva månader som drog igång redan två dagar efter alla flyttkartonger hade stuvats in i våran lägenhet på södermalm. Hoppade rakt in i julruschen på Åhlens Skanstull där jag nu känner mig riktigt hemma. Kan ju inte säga annat än att det är underbart att tycka att det är riktigt kul att gå till jobbet. Håller mest till på Hygien avdelningen vilket är som klippt och skuret för mig med vardagskosmetik,krämer,sprayer och hårfärger m.m Men ibland svävar man iväg på andra avdelningar. Alltid bra att ha pejl på hela huset...Men! Nu ska ju inte det här vara en blogg om Åhlens. Inte helt iaf.. Att en flytt till Stockholm blev av så tidigt har ju självklart en till anledning än min kära sambo. Efter en djupdykning i olika spekulationer om vad jag ska bli när jag blir hrm,,stor så bestämde jag mig för att satsa på en karrär som makeupartist.En rejäl helomvändning från min tidigare jobb bakgrund men det var nog det bästa som kunde ha hänt. Sagt och gjort,letade intensivt på internet efter olika skolor. Det är ju minst sagt en djungel med allt för många dåliga och oseriösa skolor men jag snubblade över MakeUpStudion startad av Birgitta Lagerholm. Magkänslan sa,det här är bra så det blev till att boka en intervju och efter det vart det klart. Fick ett,"tack och välkommen den 25:e januari" Nog ett av mina stoltaste ögonblick om man får vara lite oödmjuk. Och här är man nu. 5:e veckan in på utbildningen och sakerna börjar sätta sig och förbättringarna kommer mer och mer. Så för det mesta kommer ni få följa mina upp och nedgångar under dom återstående 14 veckorna som jag pluggar och sliter. Men självklart fortsätter den här bloggen efter det men då som en utbildad makeupartist. Så nära men ändå så långt bort. Men en god bit på väg   Oj,nu blev det ett långt första inlägg men vad göra? Imorgon kommer det första bilderna få sin plats här i min blogg,mina första en så länge enkla makeuper men håll ut. Ju längre man läser desto bättre blir dom!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards