Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

40-tal baby!

Av Jessica - 12 mars 2010 17:25

Vi har haft våran första lektion inom det olika årtalen och först ut var 40-tal. 40-tal är ungefär som ett mildare 50-tal. Inte lika klarröd mun,mindre vinge på eyeliner och bredare bryn men grymt snyggt!

Nästa vecka ska vi ha Marylin Monroemakeup men jag missar den lektionen. Ska ut på praktik med elever från Dramatiska Institutet och ska vara med och sminka vid en fiminspelning. Ser verkligen fram emot den här praktiken men god damit! Jag missar Marylin Monroe. En av det mest efterlängtade lektionerna men även grymt bra lektion då man verkligen från träna på persicionsarbete som perfekt mun och eyeliner. Men då vi har grym skola och grymma lärare ska jag få ta igen den lektionen lite längre fram   

Men tillbaka till 40-talet. Hade Sara som modell den här gången. Tror Sara och Louise kommer bli stjärnorna på den här bloggen.

Grymt rolig sminkning. Breda fina bryn som man fick fylla i med fuktad skugga,det blir som man tecknar dit hårstrån i brynet. Naturlig skuggning, eyeliner som inte följer fransraden hela vägen utan lyfter i yttervrån av ögat och fransar på det. Hade glömt mina hemma så jag fick låna ur "det som blev över" lådan på skolan så fransarna blev lite i det största laget men det fungerade! Till den en perfekt målad mun i härligt rött. Typiskt 40-tal var att man förstorade den övre läpplinjen lite så konturen blev rundad.

 Sara som het 40-tals babe!

     


Så där, nu var man äntligen ikapp med alla bilder och inlägg. Och i skrivande stund ligger jag utslagen och emlig på soffan,varit hemma från jobbet efter nån märklig sväng av feberfrossa som kommer och går. Är som tur ledig i helgen då jag äntligen ska göra stockholms uteliv osäkert och jag ska inte upp och jobba på söndag. Helt fantastiskt! Måtte jag bara bli piggare så inte mina planer går i stöpet!

Hoppas hitta en lucka i mitt galna schema snart så man får en chans att ta en trip hem. Vill hem och hälsa på mina nära och kära och samla lite energi.

Men nästa vecka bli det fullt upp med inspelningen som kommer vara under tre dagar varav två kvälls/nattetid. Bara att hålla tummarna att det går vägen !

Nu blir det stillaliggande läge på soffan igen och så får jag skrapa ihop ett inlägg på söndag för att rapportera om utelivet här i hufudtsaden har hållit vad det har lovat   På återseende!

 
 
Ingen bild

Ulla K.

12 mars 2010 21:13

Du måste vara rädd om dig. Det går inte att köra 120 % hela tiden. Då tar man slut. Kom ihåg Åre! Det är nog dags att komma hem och "sucka ur" lite. Kul att titta på dina modeller och läsa om dina framgångar. Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 26 april 2010 22:50

Ikväll hade jag Wille som modell,Jimmys lillebror för er som inte vet :) Wille ska vara med som modell när vi har dragmakeup men ikväll fick han vara med när vi skulle ha manlig catwalk. Det flesta sminkningarna inom manlig catwalk blir naturliga med...

Av Jessica - 26 april 2010 16:27

Har insett att jag är en usel bloggare.Det är ju inte så att jag inte vill blogga...jag bara glömmer bort det! hela tiden! Mitt liv blir ganska uppdelat, tre dagar skola och sen blir det jobba resten av veckan vilket gör att jag lätt glömmer min stac...

Av Jessica - 15 april 2010 21:48

Igår var det dags för redovsningen av vårat grupparbete. Vi vart tilldelade ett varsit årtal och jag och Isabell var ett team och fick 80-talet :) Vi ska ha med makeup,hår,mode,ikoner och samhället. En av våra lärare råkade nämn att det var ju ett st...

Av Jessica - 14 april 2010 10:36

Tisdagens lektion var riktigt kul,nog en av de bästa på ett tag! Vi hade i läxa att ta med en bild på en artist men vi fick inte visa varandra eller berätta vem det var! Jag trodde vi vi helt enkelt skulle byta bild med varandra men icke! Vi fick i...

Av Jessica - 13 april 2010 15:35

Igår(måndag) var en körig men rolig dag! Har kontakt med lite olika fotografer för att börja bygga upp min portfolio och igår var det dags för första plåtningen. Vi hade en manlig modell,Micke och vi gjorde en lite mer highfashion rock plåtning. Gjor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards