Alla inlägg den 5 april 2010

Av Jessica - 5 april 2010 20:36

Då praktiken på grönan var över så fort hann jag med kvällens lektion också! Vissa av lektionerna har vi ett visst modellkrav så som asiatisk eller ålder 60+ (kommer på onsdag!) men när vi hade mörkhyad som modellkrav stod jag ute och huttarde på filminspelning! Så jag tog igen det i tisdags. Skulle ha med en reklambild för att kopiera och jag visste inte om min modell skulle komma så smart som jag var tog jag en med ganska svåröversatta färger på en mörkare hud. Då blev det till att tänka om och mer eller mindre göra tvärtom. Det var verkligen en utmaning att få till en bra bas och en fin ton på pudret på någon med så mörk hud och vart inte nöjd. Men,då blir det till att försöka igen och igen och igen....

    

Imorogn blir det till att träffa en fotograf och planera några fotosessions för portfoliobilder,äntligen! Ska blio grymt kul att börja bygga upp min portfolio.

Har ju även en viss Fröken Svensson som jag har tänkt värva till min slutfotografering,man måste ju ta vara på det kontakterna man har. Och ska någon göra hårstyling på mina bilder,vem om inte Elin?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards