Alla inlägg den 7 april 2010

Av Jessica - 7 april 2010 14:33

Har haft genomgång på hur det funkar i tvprogrambranschen och hur stressigt det kan vara. Många gånger får man kanske 15 min att lägga en makeup och då gäller det att prioritera. Vi har ju haft deltidsprov på just 15mins makeuper tidigare och igår tränade vi igen. Det är grymt viktigt att träna upp snabbheten så det är faktiskt kul med dom här övningarna men jeeezzes vad stressigt det är. Förberdelser är A och O, lägg upp baser,läppglans,ladda puffarna med puder och skruva av alla lock. Har man en offentlig person kan dom ofta ha en klar bild på vilken typ av sminkning dom vill ha vilket kan vara en grymt stor hjälp. Då är det bara och göra som de säger och är dom van att fixa sitt hår själv kan man be att dom gör det och spara in ytterligare lite tid. Vi skulle också fixa håret på varandra på tio min. Intressant,fick bli en hög hästsvans med dold snodd i håret men sen lockade jag ett helt hår med plattång och det var första gången och hann klart. Vart jag faktiskt lite stolt! Första sminkningen utav två vart på tok för mesig och skulle nog inte ens synas på tv. Den andra vart lite för snäll på ögonen då jag fokuserade på ljus skugga och skimmer i ögonvrå men med ett par knallröda läckra läppar. En snabbmun med läppenna och stift på max tre min var en utmaning men riktigt kul och definitivt möjligt att hinna med på den tiden!

Tyvärr glömde jag min guldfisk att ta kort på Isabell som jag jobbade med igår men jag kan bjuda på Jehovas Vittnes versionen av mig. Isabell hade också en lite för snäll makeup och tillsammans med en uppnålning av mitt hår och pärlörhängen var jag nog redo att byta liv och bli prästfru, from som få!

Men måste nog erkänna att tvprogram branschen inte lockar mig nått nänmvärt. Snabbhet är viktigt och något man vill kunna briljera i men jag föredrar att få uppdrag där man får lägga ner tid på att göra en makeup riktigt jäkla bra!

Ikväll har vi modell 60+ och min härliga faster AnnMargret har lovat att ställa upp. Uppdatering och bilder på det kommer i morgon!

  

Inte riktigt jag men fick åtminstonde skratta en hel del.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards