Alla inlägg den 26 april 2010

Av Jessica - 26 april 2010 22:50

Ikväll hade jag Wille som modell,Jimmys lillebror för er som inte vet :) Wille ska vara med som modell när vi har dragmakeup men ikväll fick han vara med när vi skulle ha manlig catwalk. Det flesta sminkningarna inom manlig catwalk blir naturliga med mer betoning på mer shading eller en lätt sotning. Trodde vi skulle köra på dessa sminkningar på lektionen men då det är inte så stor utmaning så skulle vi ha egna ideer. Fick bli lite sista minuten inspiration då jag inte alls hade nån ide och slutresultatet blev lite superhjältefeeling. Linjerna vart inte så rena och symetriska som jag hade önskat men  skulle gärna göra om den här makeupen ett par gånger till perfektion! Stort tack till Wille för modellandet :)

  

  

Av Jessica - 26 april 2010 16:27

Har insett att jag är en usel bloggare.Det är ju inte så att jag inte vill blogga...jag bara glömmer bort det! hela tiden! Mitt liv blir ganska uppdelat, tre dagar skola och sen blir det jobba resten av veckan vilket gör att jag lätt glömmer min stackars blogg... Kan ju  vara aningens snurrig i vanliga fall men nu är det nog värre än vanligt. Sluttampen av utbildningen närmar sig och det är sååå vansinnigt mycket saker som snurrar i huvudet just nu. Samtidigt kommer det kommande veckorna ha massor med roliga sminkningar, har haft en liten svacka med inspirationen och intresset men nu vänder det. Ser verkligen framemot det, snart är man klar :)

Förra veckan hade vi en hel lektion med hårstyling vilket var grymt kul. Vi behövde verkligen få extra tid till gå igenom det. Skulle vilja ha minst två lektioner till men det finns det ingen tid till. Många makeupartister förväntas ofta göra hår på många uppdrag så lite mer erfarenhet  skulle inte skada!

Vi provade på flätning,locka med hårnålar och pinkam. Blir grymt roliga lockar! Och sen provade vi lite uppsättningar och tofsar och sånt. Jag teamade ihop mig med anna och provade lite uppsättning. Gjorde inte klart hela uppsättningen men lade en bra grund för en typisk brudfrisyr.

    


En av lektionerna hade vi kopiering av bild. Vi får välja en valfri bild och ska kopiera. Den här gången körde jag på en trendbild men det blir lite frusterande när bilden man har är retuscherad,vilket är självklart men ens egna resultat kommer så långt ifrån. Men,det är alltid bra tränign och kul med lite annorlunda sminkning.

   Det här var min kopiera-bild.

   


Onsdags lektionen missade jag. Följde med Maria som jobbar med mig på Åhlens och som har gått samma utbildning som mig på ett uppdrag. Hennes pojkväns mammas jobb (hängde ni med?) skulle ha jobb fest och temat var glamour. Kvällen till ära hade dom lottat ut två stycken sminkningar till två arbetskamrater och dom fick vi sminka under tiden som resten av jobbet minglade runt med skumpa glasen :) Det var en riktigt kul grej att göra! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards