Alla inlägg den 14 april 2010

Av Jessica - 14 april 2010 10:36

Tisdagens lektion var riktigt kul,nog en av de bästa på ett tag! Vi hade i läxa att ta med en bild på en artist men vi fick inte visa varandra eller berätta vem det var! Jag trodde vi vi helt enkelt skulle byta bild med varandra men icke!

Vi fick iträda rollerna av en makeupartist(weelll?) och en kund som skulle förklara sin vision,den makeup man ville ha men vi fick inte vara för snälla och inte använda våra termer med lockskugga os.v Övningen var till för att verkligen visa hur fel det kan eller inte kan bli i kommunikationen med en kund eller uppdragsgivare och hur viktigt det är med referensbilder! Men som sagt, det var grymt kul. Jag fick verklgen låta hjärncellerna arbeta när jag frågadeut Emma i min klass,bilden hon försökte få fram lät helt jäkla galen! Lutade mer åt barn eller fantasimålning men ok!

Vi fick sminka på oss själv idag vilket jag faktiskt tyckte var skönt. Ibland har man bara en sån dag då man vill sitta och kladda med penslarna själv.

Vi fick se den aktuella bilden först när vi var klara med sminkningen.


Första bilden, Voila!

  

Nu förstår ni varför jag tyckte det lät helt galet!

Här har ni mig och bilden som emma skulle återge för mig! Inte så ute och cyklar får man ju säga :)

 

Hade väl nästan kunnat räkna ut att det var Björk vi pratatde om men gryymt kul sminkning att göra!

Ville inte direkt åka hem med den här makeupen på tunnelbanan så jag tvättade av och gjorde en lite mer glamourmkaeup med en globskugga,en ljusare lockskugga fint ihop suddade och la över lite guldgul skimmer. En bredare eyeliner och riktigt rött läppglans. Känndes betydligt bättre att gå ut med :)   


Ikväll blir det redovisning för vårat grupparbete ala' 80-tal så ska sticka iväg till Isabell om nån timme och träna och sen blir det till att styla oss i 80-talets anda så det bara skriker om det! Lovar en hel del bilder av det, även på resten av klassen. 70,80,90 och 2000 ska det vara så intressant att se vad dom har hittat på :) Och efter det blir det barnmålningar. Kommer bli en rolig dag :D 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards